Maç Go Seigen ile Fujisawa Kuranoshuke arasında 27 Aralık 1942'de oynanmış. Fujisawa'nın (siyah) oyun 78.hamlede dengede iken başlattığı bir serisi var. İlerlemeden önce aşağıdaki duruma bakarak belki siz de oyunun kaderinin hangi bölgeden değişebileceğini kestirmeye çalışabilirsiniz.
Fujisawa 3 hamle yapıyor. Seigen'in 3 karşılığında da ciddi bir hata söz konusu değil. 1'in byük siyah grupla bağlanmasını engellemek için 2'yi, 3 ten sonra siyahın dışarı kaçmasını engellemek için 4'ü, 5ten sonra da siyahlar arasında tek kalan taşını bağlamak için de 6 yı oynuyor. (Aslında 6 Seigen'in bu noktada başını yakan hamle. Ancak rakibinin amacını tam olarak sezemediğinden bu hatayı yapıyor. Yani basit bir hata değil.)
Ancak bu noktadan sonra Fujisawa'nın asıl hedefinin köşe olduğunu öğreniyoruz. O üç taşı feda ediyor ve köşeye yönelerek kendisine bir yaşama alanı buluyor.
Fujisawa'nın bu oyunundaki zekasına hayran kalmamak elde değil.
Bir hedefe direk yönelmek yerine hedef şaşırtma ustalığını kullanabilmek gerçekten önemli bir avantaj. Go'da rakibinizin stratejisini ne kadar iyi biliyorsanız ona karşı o kadar güçlüsünüz demektir. Bunun tam tersi de doğru olduğundan, sanırım izlenecek en iyi yol bir hedefe yürürken rakibinize bunu sezdirmemek. Bir başka deyişle karda yürürken izinizi belli etmemeniz gerek !